Alla inlägg den 6 februari 2014

Av smilodon - 6 februari 2014 23:45

Det är en förunderlig tid vi lever i i nådens år 2014. Media hävdar regelbundet att det är fult, äckligt, okvinnligt osv att ta av sig kläderna eller att visa sig i underkläder enbart som objekt, och att det inte går att ta ett ämne på allvar om inte en kvinna är påklädd och att det andra är av ondo jämt och ständigt. Men... nu gör tydligen syskonen Pålsson succé genom att åka skidor efter oxar samtidigt som de dricker alkohol. Var är moralpaniken nu? För det första, de gör något "kul" och har bara underkläder på sig. För det andra, de dricker alkohol! Oh my Good, kan inte någon tänka på barnen? Bra "exempel". Och varför är det just i det här fallet en kul att två kvinnor på skidor som åker efter en oxe iförd bara underkläder, samtidigt som det hade varit "gubbsjukt" om samma sak hade funnits med i valfri tidning som vänder sig till män? 




http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/761791-har-ar-underkladessystrarna-som-aker-skidor-efter-oxar







 

Av smilodon - 6 februari 2014 22:00

Det här är mest tänkt som ett inlägg för att se om jag kommer att ha rätt när Sveriges nya mästerkock har utsetts. Vi kan förmodligen ganska säkert redan nu säga att det blir en kvinna (därav min nya mer korrekta titel med kvinnlig mästerkock), och männen har hittills plockats bort en efter en. Frågan är om kvinnorna håller så vansinnigt mycket bättre klass egentligen? I kvällens avsnitt reagerade jag på det som Ala serverade. Uppgiften bestod i att göra något nytt med en falukorv, en rätt som visar att man tänker utanför boxen. På tänka utanför boxen kan jag hålla med om att Ala halvlyckades, men ingen av domarna är speciellt upphetsade över rätten vad gäller smak, utseende eller- att hon använde väldigt lite falukorv. Som alltså var uppgiften! Hon brydde sig inte heller om huvudingrediensen under en stor del av den timme deltagarna hade fått till sitt förfogande.

Då, med det i bakhuvudet, tycker jag att det var fel man som fick lämna tävlingen. Jag tycker inte Ala skulle ha klarat sig igenom utan att någon av domarna åtminstone hade sagt något om den rätt som hon serverade. Och här återkommer min misstanke om att det är Ala som redan är förutsedd att vinna alltsammans. För hon har "det" som jag tycker att de andra kvinnliga vinnarna har haft. Antingen blir det Ala, eller Lovisa! 


Vad tror ni? Och när tror ni vi får läsa i vilken tidning som helst om hur trött skribenten är att det bara är kvinnor som kammar hem segern i Sveriges kvinnliga mästerkock? 




 

Ovido - Quiz & Flashcards