Alla inlägg under mars 2012

Av smilodon - 5 mars 2012 01:12

Ja, att utgången av valet i Ryssland bara kunde bli ett enda var väl välkänt för de allra flesta redan innan det var något presidentval, och nu har Putin "vunnit" valet och ska alltså leda Ryssland igen. Vad det får för inriktning på den politiska scenen låter jag vara osagt, därom har jag inte direkt några kunskaper alls direkt. Men jag blir lite förvånad över den här aktionen, som genomfördes av några kvinnor... De försökte sno Putins valsedel men inte bara det, utan först klädde de av sig... Jag undrar bara vad poängen var egentligen? Ja, att skapa rubriker, förstås, men vilket mål hade de med alltsammans? Eller är det bara jag som är utan fantasi och inte kan se huruvida detta var något bra? Hade det inte varit lika konstruktivt om kvinnorna istället hade gått till någon vallokal och förslagsvis röstat på någon annan kandidat ( fanns det egentligen någon annan ens...) än Putin? Det hade väl gett precis lika mycket/lite.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14471292.ab











 

Ovido - Quiz & Flashcards